Showing posts with label wed preparation. Show all posts
Showing posts with label wed preparation. Show all posts

Tuesday, September 27, 2011

Hi all, Lantern terdiri daripada pelbagai saiz dan bentuk,
namun bentuk yang paling popular adalah bentuk bulat dan
saiz yang paling femes adalah sekitar 12 inchi dan 14 inchi,
( sumber : kakak kedai Basket Shop je .. hehe )

Jikalau kena caranya, lantern ini sangat sweet diletakkan di
majlis perkahwinan anda samada sebagai dekorasi pelamin,
bilik pengantin, centerpieces, khemah dan sebagainya. Saya
nak share dengan kalian tentang contoh - contoh dekorasi
lantern di khemah - khemah kenduri kahwin. Insya Allah
semoga ia memberi inspirasi kepada kalian semua :)

 sumber : blog yaya 

sumber : google

 sumber : blog fia polaris

sumber : blog intan cholarissa


sumber : facebook Papern Lantern N Boxes

Cantik kan. Terpulang kepada kreativiti anda, walaupun
lantern anda sedikit, Insya Allah tetap nampak cantik jika
kena dengan lokasi dan dekorasi yang sesuai. Warna
juga mainkan peranan, harus ada pro dan kontra dalam warna.

Khemah saya tidak ada scalop dalam, mungkin tepi je.
Nak kena bincang dengan adik lelaki tentang 'port' gantung hehe.

Bagi mereka yang berminat untuk membeli lantern, anda mungkin
boleh mengunjungi Kedai Basket Shop ( guideline ada dalam entry
sebelum INI ), bagaimanapun jangan risau jika anda tiada masa
atau duduk jauh dari Kuala Lumpur, anda boleh membelinya
secara online di Paper Lantern N Boxes. By hand or by pos :)

********************************************
anaztasias : seboleh - bolehnya saya cuba mencari gambar
yang bersesuaian dengan suasana kenduri di Malaysia :)

Tuesday, September 20, 2011

Wordless Wednesday time ! ehe, share gambar la :)



Alhamdullilah, dah tempah baju sanding awal bulan September.
Uncle Sam baik hati sebab masih ambik tempahan,
katanya saya dah sedikit lewat :((( .. kelam kelibut :P
Saya buat di Tampin, sempadan Melaka. Harga RM 550 sepasang
lelaki dan perempuan, deposit 250. Nanti dapat balik deposit tu :)

Baju resepsi kami bertemakan konsep moden, jadi baju
pengantin lelaki buat ala kot moden. Uncle Sam memang
membuat baju pengantin melayu dan cina, memang kedai khas
untuk baju pengantin. Dia wat sendiri, tiada sub pada sesiapa.

Hasilnya, nanti saya share ek, Oktober nanti =) Insya Allah.

****************************************************
anaztasias : Sarah kata potongan empire cut sesuai untuk orang berisi :P

Sunday, August 14, 2011

Holaaaa  :D Hehe, Sogo selalu dikaitkan
dengan sales kan, tapi kali ini sales nya
sangat menggoda jiwa saya. 70 % tu !!

Tadi pergi jenguk barangan lelaki. Mencik ar.
Haritu beli set dompet dan tali pinggang, masa
tu sale gak tapi masa tu harga 179 untuk jenama 'xxx'
tapi hari ini tengok, 119 untuk jenama sama, siap ada
pen berlogo dan keychain tambahan. arghhhh mencik tahu.
Nasib en.tunang kata, "xperlah kepala tali design lain yang"
ahahaha. muka saya dah muncung. eeee

Okey, nak sejukkan hati pergi dekat bahagian minyak wangi.
Yes dah rembat couple set. Jimat tahu !! siap de free lotion :P
Memang niat di hati nak setelkan barangan hantaran.
Tapi beg tangan perempuan dan kasut kena hold, saiz habis :((
Huhu, akak kedai tu cakap datang la lepas raya :((
Pastu naik plak tingkat atas, bahagian cadar. Wallah
rambang mata . Memang rasa rugi kalau tak beli. 

 windsir pun wat promotion. tengoklah harga tu !!

 Cadar windsir banyak corak-corak 3D. timbul :)

promo siap ada, set cadar yang di beli dapat
percuma sepasang bantal !

comelnya cadar wedding couple ni !!!

Okey, mulut tak muncung dah. Haha. Kami pusing-pusing
bahagian atas ni, sebab bawah ramai sungguh orang. crowded :P

Akhirnya pulang dengan hati yang gembira. Alhamdullilah :D

*****************************************************
anaztasias : macam tak percaya je kasut untuk hantaran dah habis saiz :(
kenala rajin mensurvey lagi selepas ini. :D

Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan buat semua !

Alhamdullilah sebelum Ramadhan tiba, saya dan keluarga
berjaya juga membeli sedikit barangan untuk persiapan
majlis saya nanti. Insya Allah. Memang penat giler tapi really
fun hangout with my lovely dearest mom :)

Tips : Membeli belah bersama ibu adalah yang terbaik.
Ibu berpengalaman dan pandai 'deal' dengan baik. Kalau
saya yang muda ni, mesti tak banyak dapat diskaunnya :P

 Lokasi : ED Caterers, Permatang Badak, Kuantan

Ibu tengah berbincang, saya dok kat sofa haha. Bila ibu
tanya nak lauk apa. Saya tak kisah. Bagi saya urusan seperti
ini elok orang tua yang uruskan. Takkanlah sampai makanan pun
saya nak monitor. oh tidak, saya tak nak jadi bridezilla :p
Deposit RM 1000.00 untuk confirmation. Next meeting nanti
boleh bincang lagi pasal harga dan khemah :) 


Lokasi : VR Star, Nilai, Negeri Sembilan

Hehe thanks akak sebab tolong angkat barang. huhu dah beli
bekas untuk doorgift. berplastik-plastik jadinya :p. Dekat nilai
ni, kalau nak murah memang kedai kecil - kecil itu sebenarnya yang murah
tapi kena rajin pusing. My mom memang rajin pusing. Oh tidak saya.
Tapi kalau nak pelbagai pilihan kena pergi kedai yang besar seperti VR Star.
Untuk mereka yang minat english dan vintage style, kedai ini
sangat sesuai. Harga pun berpatutan dan boleh jimat.


 Lokasi : Kedai Curtain & Textile, Tampin, Negeri Sembilan

Ibu saya cakap harga kain langsir di Tampin lagi murah
dari Kuantan. Kebetulan tengah ada promo raya.
Jadi ibu tempah terus untuk bilik saya dan rumah
kami. Gambar ibu sedang survey kain. hehe. 
Oh ya kebetulan ibu datang bercuti di rumah saya,
apapun ibu memang terbaik. Tokey kedai kat gambar atas
tengah pening sebab ibu dok deal murah-murah hahaha.

Alhamdullilah, dah boleh update list. Thanks mom ! **hugs**

**************************************************
anaztasias : ayah saya tukang drive je hahaha. belum duty dia lagi :P

Wednesday, July 6, 2011

Alhamdullilah, satu lagi list boleh di strecth
Baju nikah dah tempah. Oh designya biasa-biasa sahaja
Asalkan saya tidak ternampak terlalu berisi sudah hehe.

Tempah sekali dengan baju nikah en.tunang.
Hehe, kita tunggu hasilnya okeh. Kalau baik,
saya akan review on September nanti :)



Sepasang baju nikah sekali veil dan baju nikah lelaki
RM 200.00 sahaja. Saya akan kongsikan tentang
kakak yang begitu pemurah dan baik nanti ye :)

p/s : abaikan ukuran besar-besar tu. T_T

**********************************************
anaztasias : kakak ini merupakan tukang jahit bagi beberapa
baju-baju yang anda lihat di Pesona Pengantin =).
Doakan semuanya baik ye.
Insya Allah. Amin =)

Thursday, June 30, 2011

Checklist bulanan berkala saya =)

Majlis Raikan Cheritera Chenta
12 Bulan Sebelum Majlis :-

- Tetapkan tarikh majlis (akad nikah, sanding, tandang) Done
- Tetapkan jumlah dulang hantaran Done
- Senaraikan barangan dulang hantaran Done
- Pastikan belanjawan dan budget majlis merangkumi semua hidden cost Done
- Buat senarai tetamu dan lengkapkan alamat mereka Done
- tentukan lokasi majlis Done
- tentukan waktu konsep dan tema majlis Done
- pilih pengapit dan tambahan lain jika perlu Done
- mencari busana nikah atau sanding ( idea dan rekaan) Done
- membeli sedikit demi sedikit barangan hantaran Done.
- mengkaji pilihan photographer dan videographer Done
- memilih tema dan konsep bilik pengantin Done

6 Bulan Sebelum Majlis :-

- Hadiri Kursus Pra Perkahwinan Done
- Memilih busana pengantin In Progress
- Memilih rekaan dan pakaian family Done
- Memilih butik pengantin Done
- Membeli cincin , gelang atau rantai, etc In Progress
- merancang acara tambahan seperti memotong kek, marhaban etc Done
- mengkaji pelbagai pilihan kad kahwin Done
- mengkaji cenderamata untuk para tetamu In Progress
- mengkaji tempat honeymoon bersama pasangan In Progress
- periksa kembali senarai tetamu dan tambahan lain Done
- menkaji homestay dan penginapan tambahan In Progress
- mengkaji semula barangan hantaran dan pengubahsuaian lain In Progress
- membeli barangan persiapan bilik pengantin In Progress

4 Bulan Sebelum Majlis :-

- Menempah photographer dan videographer Done
- Menempah butik dan pelamin pilihan Done
- Sesi pertama fitting baju pengantin In Progress
- menempah dan mendekorasi cenderahati  In Progress
- memeriksa temujanji anda dengan pihak kadhi dan
sediakan semua dokuman yang diperlukan, hiv test
- listing senarai lagu mengikut kesesuian majlis dan tempah DJ
- menempah kompang, silat dan sebagainya jika perlu
- memastikan handbouquet yang sesuai
- membuat trial make up jika perlu
- tetapkan rekabentuk kad kahwin dan tempah
- mengumpul gambar- gambar pre-wedding dan menempah
dekorasi yang bersesuaian seperti canvas, etc
- merawat diri seperti menghadiri spa

2 Bulan Sebelum Majlis :-

- Mula mengedar kad jemputan kepada tetamu
- mendekorasi bilik pengantin , rumah dan halaman
- menyiapkan dekorasi hantaran
- final call untuk barangan hantaran terutama batal air sembahyang
- memastikan cenderamata telah dibeli
- memastikan bunga pahar disiapkan
- pilih dan asingkan kasut, aksesori, pakaian dalam, etc diasingkan
- memastikan baju nikah dan sanding siap dan diambil
- senaraikan tugas dan mereka yang terlibat, sediakan rozek
- memastikan hal tambahan seperti candy buffet, cake station siap
- memilih 2-3 orang sedara untuk bahagian meja beradap
- memastikan saudara mara dari pihak laki dan perempuan

1 Bulan Sebelum Majlis :-

- remind all the vendor samada kecil atau besar peranan mereka
- hiasan dan dekorasi bilik pengantin, rumah dan halaman 90% siap
- mengingatkan saudara mara terdekat tentang majlis
- memeriksa senarai tetamu agar tiada yang tertinggal
- berlatih mengenakan kasut kahwin dan etc yg difikirkan perlu
- memohon cuti kahwin sebelum dan selepas
- meminta izin jiran jike perlu menggunakan kawasan mereka
- mengunjungi spa dan membelai diri

1 Minggu Sebelum Majlis :-

- Menganjurkan jamuan khas bersama family atau rakan
- membuat sesi spa pra-perkahwinan
- menjaga amalan pemakanan, banyakkan makan buah, sayur
- memastikan persiapan majlis lengkap - bilik pengantin, ruang akad
nikah dan jamuan susulan.
- memastikan semua hantaran dikumpul di sudut khas kecuali
barangan berharga. elakkan merata-rata
- mengingatkan jurusolek dan vendor lain
- mengingatkan mereka yang terlibat dalam upacara akad nikah
seperti kadhi, saksi dan sebagainya
- mengulangi jemput kepada jiran - jiran terdekat

I Hari Sebelum Majlis :-

- Memastikan khemah, pelamin dan dekorasi siap dipasang
- banyakkan rehat dan tenangkan fikiran
- berdoa dan tidur awal


sumber asal dan diubahsuai dari : 
Buku Direktori Perkahwinan, Utusan Karya
mukasurat 243- 245 .

*******************************************
anaztasias : saya rasa saya lebih suka ia diterjermah ke
dalam buku wedding planning saya. Halangan utama, MASA.
saya sudah semakin malas buat itu ini, oh semangat, datanglah !!

updated : my mom said, masa bukan halangan. kita yang tentukan
masa. Allah bagi masa kepada manusia secukupnya !!. muhasabah diri.

Wednesday, June 8, 2011

Pillow Casing (Maaf kamera kurang jelas hehe)
" Always her KING "
" Always her QUEEN "
RM 35.00 per set.
Thank you Kak Qistin for faster and good services :)

Lunch Box Kosong. 1000 boxes will be decorates.
RM 0.58/1pc . Thanks Puteri help me to buy this =)

Short Note : Currently sedang melakukan kerja mengecat.
Sori to all  if saya tak balas email kalian. Soon yea. :((

************************************************
anaztasias :  ibu pesan suruh bertenang. tapi saya neves
banyak lagi benda tak setel. sigh. moga2 dipermudahkan. Amin

Monday, May 2, 2011

Speechless, No more word to say.

When hearing he said, 
" Kalau tak hari ini, awak dah jadi isteri saya kan?"
Just silent. Sebak juga rasa hati.

"Tapi takpa.. Insya Allah, awak tetap akan jadi isteri saya.
Just a few months je lagi okeh, senyumlah sikit."
Insya Allah. Senyum, ya rahmat Tuhan pasti ada =)

Happy annivesary of our engagement dear,
no matter what, i still love u. xoxo. :D

saya xpernah reveal gambar penuh masa majlis pertunangan,
kali ini saya kongsikan sedikit yea. warna merah permintaan
fiance saya.. hehe... redah aje :p










Doakan kami ye.. Insya Allah. Aminnnn =)


~ Sweet Memories In Our Heart ~

Date / Day : 1 May 2010 (Saturday)
Time : 2.00 pm - 6.00 pm
Location : Home Sweet Home
Theme : Red Heart Roses
Engagement Outfit : Girl - Kamdar, Boy - Bright Sail
Hantaran : 9 berbalas 11.
Dais Maker / Makeup : Khirda Andaman, Kuantan.
Catering / Canopy : ED Caterers, Kuantan.
Guest pax : 250 people (mix with fiance's rombongan)
Official Photographer : Megat ( Foto Bujang)
Assistant Photographer : Asyura (sister)
Videographer : Dayana (cousin)

Thanks you to family and members. also guests !!
Can't wait so see again. countdown :D
Ya Allah, moga dipermudahkan. Amiiiin =)

*****************************************
anaztasias : percaya tak, masa saya tunang ni, saya belum
pun menjadi b2b blogger, so masa ni tak tahu apa - apa ye,
sekarang pun masih menambah ilmu hehehe. :P

Tuesday, April 26, 2011

Mode : sowa sowey good morning :p
Kain Baju Nikah
Alhamdulillah, weekend lepas dah selamat
membeli kain untuk baju nikah sekali dengan kain
baju nikah bakal suami, senang terus cari sekali. setel.
Firstly, nak ucapkan terima kasih kepada my mom
sebab ambik cuti untuk menemani anaknya ini 
membeli kain :D Sayang kamooooo ibu !!

Saya kagum dengan ibu saya, dia sanggup dua tiga kali pusing,
saya risau sebab tengok dia ada batuk- batuk. Saya sampai
cakap pada ibu, "Tak perlulah ulang alik, ibu pilih je mana yang ibu suka."
Definitly, yes kain saya adalah pilihan ibu saya, Saya tak memilih pun.
Mana yang dia suka, saya ikutkan sahaja. Cuma ibu mengikut
warna yang saya mahukan. win - win situation kan.
Ibu memang berulang alik beberapa kali kedai- kedai di Jalan Tar
sebab dia memang mahu membuat perbandingan.

Final result, ibu berkenaan dengan kain di Allinas dan Maya.
Saya risau juga kalo harga agak tinggi, tapi Alhamdullilah,
Ada promotion. Lagipun ibu saya pandai deal. Hehe.
Ibu saya memang sangat teliti pasal kain, sehingga akak kedai
pun puji ibu saya, saya dok diam tepi - tepi sambil mendengar.

Oleh kerana saya akan bernikah di waktu malam, ibu memilih
kain yang bersesuaian, dan ada campuran unggu dan putih.
Saya akan memakai warna putih cuma kain lace tu ada unsur2 keungguan.
Begitu juga dengan baju melayu lelaki, bewarna putih namun
akan disulam dengan warna unggu di sebahagian tempat.

 maaf, kurang jelas gmbar nya.

finally, part kain : done hehe. thanks maya :)

maaf, kamera kurang jelas. lampu oren plak tu.
tunggu review selepas majlis hokey !

Kain Baju Family
My mom decide rest of our family will be in gold colour sebab
kebanyakkan saudara mara akan memakai warna unggu, jadi taknaklah
sama =). Selepas membuat pelbagai pilihan, akhirnya my mom
memilih kain di Harisons, Jalan TAR, Kuala Lumpur.

 adik sedang mencuba kain.

my mom sedang meneliti kain.


Alhamdullilah, dah selesai sebahagian. Lepas ni akan turun 
lagi untuk mencari kain for majlis bertandang pula :) xoxo.

Hoooray ! nak lompat katak boleh heehe :p
Alhamdullilah, dah boleh strech satu benda.
Cincin bagi pihak lelaki untuk acara 
batal air sembahyang nanti dah ada . hehe :D

Saya belikan yang simple aje, cukupla manis
di mata saya dan dia pun suka.. cuma dahi dia berkerut
bila saya kata, " purple ek... " jahat kan.
Saya belikan cincin berbatukan warna unggu.

Oh, saya beli di Poh Kong Sogo, kebetulan ada sale.
Harga bermula dari rm 69 ke atas bagi cincin silver lelaki.
(untuk yang ada batu dan design skit, bermula 100 ke atasla)
Tahu tak, uncle kedai tu kata, ' ala suasa ni ada sedikit emas sahaja'
saya katalah.. ' ish xboleh, xboleh... tak mahu la uncle '
Saya rasa tak perlu la kompromi bila hati sendiri pun tidak pasti.
Lagipun dah banyak inform dan maklumat kita dapat kan :)

Uncle tu kata harga ni akan berkekalan hingga stok habis.
Bagi saya kira murah la sebab saya pernah survey di Alamanda
dan KLCC, bila compare rasanya murah lagi di Poh Kong ini.
Oh saya beli yang mana? Hehe kenala tunggu majlis saya nanti ye :P

 huaaa. tak sabar nak sarungkan. gatai kan :D

terima kasih Poh Kong hehehe :D

*********************************************
anaztasias : harap jarinya tidak membesar. aish tak kan la :p

Saturday, April 23, 2011

Alhamdullilah, boleh tarik sedikit nafas :)
mode : syukur Alhamdullilah.

A few things saya dah selamat booked.
lega. fuh, tinggal skit je lagi,
after that boleh tumpu pada - pada kerja DIY.
kesian pada cik doily saya yangg terbiar di sudut dinding :P
It 's almost 6 months to go !! waaa tatut. takut banyak
tak sempat buat :(( ... harap2 tak la :p

Soleminization :
Dais = KIV
Dress = KIV
MUA = Done
Catering = Done
Photographer = Done (OP 1)
Videographer = Done (OV 1)

Reception :
Dais = Done
MUA= Done
Dress = KIV
Meja Beradap = KIV
Catering = Done
Photographer = Done (OP 1)
Videographer = (OV 2)

Reception 2 :
Dais = ( KIV - his mom will do)
MUA =  KIV - his mom will do :(
Dress = KIV
Catering = KIV - his mom will do
Photographer = Done (OP 2)
Videographer = Done (OV 2)

Saya mendoakan semoga semuanya berjalan dengan baik dan saya
berharap pilihan saya dapat memberikan yang terbaik. Mulai bulan Mei ini,
saya tidak akan survey lagi apa - apa yang telah saya booked. Kalau tak,
hati pasti gundah gulana. Hehe, saya dah survey daripada tahun lepas lagi
dan April lalu, saya telah membuat keputusan dengan
beberapa pilihan yang saya suka.

Pada pendapat saya, sekiranya anda ada beberapa pilihan , anda boleh survey
sepuas- puasnya dan bandingkan. Jangan takut untuk bertanya tentang harga dan
perkhidmatan yang mereka boleh tawarkan. Percayalah anda sendiri akan terkejut
dengan apa yang mereka tawarkan. Ada sesetengah vendor, walaupun mereka
mungkin sudah terkenal, tapi sangatlah baik hati dan boleh mengikut bajet kita.

Misalnya photographer, anda banding hasil kerja dan harganya, berapa orang
yang cover untuk majlis anda, apa kah 'extra charge' yang dikenakan 
dan sebagainya. Begitu juga dengan OV, ada yang caj IK untuk 3 orang
cover event, ada yang caj IK utk 1 orang cover event. If butik pula,
apa yang mereka tawarkan. Adakalanya apabila kita berjumpa dengan
mereka dan berbincang lebih lanjut, harga akan berubah dari harga asal,
percayalah. saya mengalaminya.Sayugia juga diingatkan,
mahal tak semestinya terbaik dan murah tak sepertinya tak baik.
Saya lebih suka melihat hasil kerja dan PR mereka sebelum saya meneruskan
sesuatu perbincangan. Vendor yang baik dia tidak akan memaksa anda untuk
membuat bayaran serta merta. Mereka akan memberikan anda masa untuk berfikir.

Honestly, tidak semua benda saya nak, dapat. Sebab itu pentingnya anda mempunyai
beberapa pilihan. Maklumlah bila ada yang lebih dahulu booking, maka tarikh
kita minta sudah tidak available. So b2b out there, if anda betul - betul sudah
berkenan dan membuat keputusan, bookingla cepat sebelum ia full. Saya mempunyai
2 OV yang berbeza untuk majlis pernikahan dan resepsi saya kerana, tarikh saya
sudah full bagi OV 2 saya, maka saya terpaksa mencari OV 1 untuk cover another
event. Berkenaan OP pula, Alhamdullilah, beliau masih free, terus grab :P
Tarikh bertandang pun OP pilihan sudah full, maka digantikan dengan yang lain.

Yea, bila mahu booking, tentulah kena deposit wang kan. Ada vendor yang kenakan
30%, ada yang 10%, ada yang kata bank in kan sahaja RM 200 dan sebagainya.
Secara personally, saya suka bank in 30% kerana bakinya adalah dalam jumlah
yang kecil untuk dijelaskan. Ada juga vendor yang mengambil bayaran secara bulanan.
Insya Allah yang penting, kita boleh ngam dengan orang yang bekerjasama dengan kita.

Oh, apapun terpulang pada individu. Setiap orang ada pendapat masing- masing kan.
Tepuk dada, tanya selera, tepuk hati, tanya diri. Yang baik jadikan panduan, yang
buruk itu khilaf dari saya sendiri. Segala pendapat anda amat dialu-alukan.

Salam sayang, anaztasias nora aira :)

gambar first pre-wed saya :p malooo

Monday, February 28, 2011


Alhamdullilah, on Feb, already book my OP
sempat mencelah pergi bank hehe.

okey b2b... walaupun kita sibuk
tapi jangan stress okeh haha.

sabar, sabar masa free pasti kan datang.

motif : saya tengah tarik nafas. kebanyakkan
videographer yang saya suka dah fully booked.
oh harap akan jumpa someone yang free on my date!
ada suggestion? sangat2 dialukan. xoxo

source : my op facebook

*************************************************
anaztasias : kepada b2b di luar sana, En. OP sedang buat
contest pre/post wedding for free. sila join cepat !!
nak tahu lebih lanjut. KLIK LINK INI !

Friday, November 26, 2010

Hai dan salam everyone!

Another suprises coming :( sedih tau, terpaksa kembali
bekerja untuk projek negara :(.. so cuti macam dah ditarik 
takpelah mr.comot cakap dpt skit income. hem yelah :(
semua appoiment dengan bridal ditukar pada hujung bulan 12. 
sedih sangat ! tak pi don't have choice.

Haritu saya jalan-jalan di ECM dan singgah di living cabin.
wah banyak benda menarik. ops saya memg gila deco :D
So, i bought a few purple laterns. Actually memang sekarang
misi mencari laterns, kalo ada sesapa yang tahu tempat
best nak beli laterns ni beritahu ye, di KL pun xpe =)



**********************************************
anaztasias : colour laterns apa lagi yang sesuai untuk
dicombined dengan purple laterns ek :D hehe

Saturday, November 20, 2010

Salam dan hai :D

Fuh, baru je lepas kemas barang-barang masa tunang tu
Hehe dah lama biarkan ia terabai. Maklumlah masa baru
ada sekarang :D. Rasanya ada a few barang masa tunang
haritu akan pakai balik. Walaupun tema masa wed-day
nanti ada purple tapi asal ada idea, boleh je direalisasikan :D



Red Butterfly

Saya guna red butterfly ni my room decoration masa tunang
haritu. letak dekat langsir yang warna putih hehe.
Masa wed - day nanti nak guna balik. Masih memikir idea
Sayang wooo ! susah2 sepupu teman beli. ** terharu**



Red Love Flower
Yang ini saya pun guna masa deco bilik for my engagement
Sebenarnya haritu niat nak bagi bloggers wati sat, tapi lost contact :(
Wati kalo kamu baca blog ini, sila la email saya ek.
Yang lain, simpan untuk kegunaan akan datang.
Oh idea, please come **wink..wink**

********************************************
anaztasias : anyone to borrow, just email me :D

Wednesday, October 20, 2010

Salam dan hai

Orang tua-tua pernah berkata
Tunang ni banyak dugaan.
Ada besar, ada kecil

Mesti setiap orang menghadapinya
Cuma dengan cara berbeza kan.
Saya kini dalam pasrah dan tawakal
Saya tak mahu terlalu fikirkan kerana
bagi saya, macam - macam boleh jadi.

Alkisah, salah seorang pakcik saya (agak rapat)
kena bertugas di Qatar, Arab Saudi mulai bulan hadapan
Dia hanya boleh balik Malaysia 2 kali sahaja
dan tarikh kahwin yang kami sudah tetapkan
tidak mungkin dapat dia hadiri. Maka adala suara2
mencadangkan tarikh wedding kami ditukar.
Nak tahu perasaan saya? clueless. Sapala
saya ini untuk berdebat dengan kalian yang ada.
Mungkin tarikh akan ditunda bukan diawalkan
tapi Mr.Purple suruh sabar, dia kata biarkan sahaja mereka
nak tentukan itu ini sebabnya dalam masa yang sama
macam-macam boleh jadi kan.Saya tak mahu stick sangat.

Persiapan tetap dijalankan. Bila masanya, biarlah dahulu
Saya masih merancang dengan tarikh yang asal, namun 
kalo ada perubahan saya redha. Tapi saya sangat bersyukur
dengan Mr.Purple. dia cool sahaja. tengs dear.
Oh masih ingat pasal stalker dalam blog lama saya?
Tahniah untuk dia sebab berjaya menyebabkan ramai
yang involved dalam wedding saya. 
Maybe dia sangat suka sekarang.

Saya tak minta untuk dijadikan cucu@cicit pertama yang
berkahwin. Terima kasih 'stalker' kerana menkecohkan
wed preps saya, ditambah pulak bila pakcik kena pergi Qatar
bertambah la itu ini. Saya dah tak marah. Pasti ada 
hikmah kan semua ini. Dah ! jom sambung wed preps

Ya Allah, kalau ini yang terbaik Engkau jadikan untuk hambaMu,
jadikan saya seorang redha dan semoga apabila tiba masanya
jadikan ia berjalan dengan lancar sebaiknya. Ameeeen.

************************************************
anaztasia : sebenarnya benda yang berlaku lebih dari ini,
Allah lebih mengetahui segalanya.

Sunday, October 17, 2010

Hai and salam.
Hope everything will fine today!

Got pictures from my sistah.
Thanks mom n dad becoz my dream
come true. just a simple dream.
Pondok kat umah nak jadikan tempat
potong kek, sangat hepi bila parents
wat landskap, walaupun simple
tetapi saya suka.!
thanx mom and dad.
sayang kamoooo!


p/s : reveal sepenuhnya lepas majlis :p

*************************************************
anaztasia : saya rindu kampung halaman. nak balik!!!